Écrire un mail en anglais – Fiche anglais

Comment écrire un e-mail en anglais : apprenez les bonnes pratiques pour rédiger des e-mails professionnels en anglais, y compris la structure, le vocabulaire et la grammaire appropriés.

Accueil » Fiches d’anglais » Anglais professionnel » Écrire un mail en anglais

Writing clear and professional emails and letters in English allows you to clearly convey your ideas and requests. It’s important to structure your message in a logical way, use an appropriate tone, and use idiomatic expressions, and be precise and concise to avoid confusion or misunderstanding. In short, being able to write professional emails and letters in English is an asset for effectively communicating in an international professional context.

Making arrangements

– Would you please confirm your travel details …
Veuillez confirmer les détails de votre voyage…
– I look forward to meeting you on the 24th.
J’ai hâte de vous rencontrer le 24.
– (Please) Let me know if that is suitable
(S’il vous plaît) veuillez me le faire savoir si cela convient

Requesting information

– I am writing to request a metting to discuss …
Je vous écris pour vous demander de discuter…
– We would like to know whether your organisation can …
Nous aimerions savoir si votre organisation peut…

Forwarding a message

– There are still some details to sort out / deal with / arrange / clarify.
Il reste encore quelques détails à régler / à régler / à organiser / à clarifier.
– Please will you add any comments you have and send them back to me.
Veuillez faire part de vos commentaires et me les faire parvenir.

Negociating

– Let’s agree to …
Mettons-nous d’accord
– Shall we agree to split the difference ?
On partage la différence ?
– If you could … we would …
Si vous pouviez… nous pourrions…

Conseil de Sue, formatrice Business Class :

Here are some tips that can be given to a beginner in English for writing or drafting a letter in English:

1. Use a model or an example: It can be useful to use a model or an example of a letter to get inspiration and to have an idea of the structure and content of a professional letter in English.

2. Use a dictionary and grammar tools: To avoid common mistakes, it is important to use a dictionary to check the words and expressions used

En savoir plus

Banner follow on twitter